dimarts, 24 d’abril del 2018

VISITA VIRTUAL

                                                        LLIÇÓ 23

Carta de la Mercè Figueras dirigida a en Marius Torres (28 d'octubre del 37 )
Visita virtual:
Es pot passar? Bona nit Dr. Torres; fa molts de dies que no he vingut a veure'l...

Sempre m'ha interessat la vida i l'obra d'en Pere Casaldàliga.Un home que es va formar a Catalunya com a sacerdot i va marxar el 1968 cap al Mato Grosso al Brasil.
La història d'un bisbe rebel enfrontat als poderosos i amenaçat de mort per la seva denúncia social


Es pot passar? Bona dia Sr. Pere Casaldàliga he vingut a veure'l. Jo que sempre he tingut un gran respecte per la seva vida i la seva obra voldria dialogar llargament amb vos però en aquests moments difícils de la seva salut no és possible,  i em limitaré a comunicar-li la meva admiració per la feina que durant tants anys ha portat a terme en aquest indret del Brasil, per l'ajuda incondicional als homes i dones d'aquesta terra exposant tantes vegades la seva vida.

En una altra circumstància, una de les meves preguntes seria: d'on ha tret aquesta força tan gran per resistir totes les contrarietats? No oblidaré mai les paraules que un dia va pronunciar:"Les meves causes valen més que la meva vida, perquè són les causes les que donen sentit a la vida. Una vida sense causes és una vida pobra, trista i buida." 


Me'n vaig molt contenta d'haver-lo conegut personalment i veure el senzill , però meravellós lloc on viu rodejat de gent que l'estima i el respecta. Penso que hi hauria d'haver més gent com vos que encara que no arribin a una dedicació tan gran com la seva, visquin amb esperit de solidaritat al llarg de la seva vida sense defallir.

Magda Simon Parés






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada